ayasoyfa 9
✈️ Gezi, 🎈 Hayat, 🧐 Kişisel

İstanbul Macerası Bölüm 2

İstanbul’a vardık, Kadıköy’de kahvaltımızı ettik, Avrupa yakasına geçtik. Sıra gezmeye geldi. Karaköy – Galata durağından tramvaya bindik, Sultanahmet durağında indik. İstanbul’un tramvayı, trafikle birlikte gitmesine rağmen Antalya’nın Hafif Metro’sundan (!) daha hızlı gidiyordu.

Sultan Ahmet Camisi

Sultanahmet durağından Sultan Ahmet Camisi’ne doğru ilerledik. Orada fuar gibi bir yer vardı, Fatih Belediyesi tarafından düzenlenmiş… Ona girdik. Gezdik, diğer tarafından çıktık ve müthiş ihtişamıyla Sultanahmet Camisi’ni gördük. Bahçesine girdik. Gezdik.  İçini gezmeyi de çok isterdik ama namaz saati olduğundan içeriye giremedik. Acelemiz olduğundan bekleyemedik. Sadece kapıdan göz atmakla ve dış bahçesini gezmekle (hatta yanlışlıkla otoparkına dalmakla) Sultanahmet gezimizi noktaladık.

Sultanahmet Camisi sultanahmet 4 sultanahmet 3 sultanahmet 2

Bonus fotoğraf:

Basamaklara Oturmayınız

Cami’nin bahçesinin hemen dışında tahminimizce ya tarihin bir döneminde Mısırlılar tarafından hediye edilmiş ya da uzaylılar tarafından getirilmiş, üstü hiyerogliflerle kazılı dev bir taş gördük. Rahat vardı 20 metre! Baktık, baktık, baktık… Başımız döndü.

Dikilitaş Dikilitaş Dikilitaş Dikilitaş

Ayasofya Müzesi

Sultanahmet’ten sonra, ikinci gezi noktamız olan Ayasofya Müzesi’ne doğru yol aldık. Daha önce Discovery’de Ayasofya’nın inşaatı hakkında bir belgesel izlediğimden az da olsa bilgi sahibi idim. Bina tarihi dönemlerde yapılan onarımlar ve çökmesin diye yapılan ekler nedeniyle dışardan felaket görünüyordu. (Uzaktan süper görünse de.) Ama içi… Ben öyle dev gibi bir kubbe görmedim!

Ayasofya Ayasofya

Ayasofya’nın girişinde iki sıra vardı: Türkler, Yabancılar. Önce dedim “Nooluyoruz!”. Sonra güvenliğe sorunca, olayın ardındaki gün güzüne çıktı. Müzeye giriş 20TL imiş. Ancak Türk vatandaşları Müze Kart alabilirlermiş. Müze Kart da 20TL imiş. Böylece Türkler nakit 20TL vermek yerine, Türk sırasına girip Müze Kart alırlarsa, hem Ayasofya’yı hem de diğer müzeleri müze kartlarıyla ücretsiz gezebilirlermiş.

Girdik kuyruğa… O da ne? Müze Kart öğrenciye 10TL! 😀 Aldık birer kart, öğrenciliğimizin avantajıyla… Okuttuk Müze Kartlarımızı ve girdik Ayasofya’ya.

İçerisi çok ama çok yüksekti. Dev gibi bir kubbe, kubbenin tamamı işlenmiş. Tavan, tamamı işlenmiş. Duvarlar, tamamı süslemelerle işlenmiş. Kolon uçları, tamamı desenlerle bezenmiş. Duvarlarda mozaiklerden resimler, dev gibi mermer süslemeler… Kafamızı kaldırınca başımız döndü.

ayasoyfa 1 ayasoyfa 2

ayasoyfa 3 ayasoyfa 4 ayasoyfa 5

ayasoyfa 6 Ayasofya'nın Dev Kubbesi

ayasoyfa 8 ayasoyfa 9

Bitirirken

Yanımızda fotoğraf makinesi olmadığından tüm fotoğrafları cep telefonu ile çektik. Daha doğrusu sağ olsun, Yiğitcan hiç üşenmedi çekti. Telefonla çekince fotoğraflar bu kadar çıktı. Buna da şükrediyoruz. Canon’umuz yoksa bizim suçumuz değil ki! 😀

Devamı Gelecek

İstanbul’da gezinti böyle devam etti. Gezinin ilerleyen kısımları ve konser başka bir yazıya…

Biraz Tarih Diyorsanız

👋 🚨 Yeni yazılardan haberdar olmak ister misiniz? 👇

İstanbul Macerası Bölüm 2 3 yorum aldı.

1. İstanbul ziyaretiniz oldukça ziyadesiyle keyifli geçmiş bunu yazılarınızdan anlamk mümkün ama şu nokta beniz üzdü Ayasofya Cami olarak bilinir ve böyledir şimdilerde her nekadar müze olarak ta kulllnılsa yanında dimdik duran iki adet minare vardır ve kilise değildir…

1. Şöyle ki, 537 yılında inşası bitmiş bu yapı başlangıçta kilise olarak, İstanbul'un fethinden sonra da 1453'ten itibaren cami olarak kullanmış, 1930'lu yıllarda ise müzeye çevrilmiş. Orijinalinde kilise olarak inşa edilip, bu kadar uzun bir süre kilise olarak kullanıldığından, içerisi eşsiz mozaikler ve İsa figürleriyle dolu olduğundan aklıma ilk kilise geldi ve ben de kilise demeyi tercih ettim. Ama aslına bakarsanız, artık müze olduğundan ve eğer yanılmıyorsam Trabzon'da gerçekten bir tane Ayasoyfa Kilisesi olduğundan, Ayasofya Müzesi olarak düzeltmem gerekiyor. Düzeltiyorum.

Uyarınız için teşekkür ederim.

2. Kubbe cidden yamukmuş yalnız onu farkettim.
    Bu arada bence kilisedir ve adamların emeklerinin üstüne konmak nasıl yapılır (bakınız burası Türk Milletini özetliyor) gösterendir.