05 Kasım
2008
02:28

Kimsenin ibadetine karşı değilim. Her dinin inançlarına saygı duyuyorum ve hiçbirinin diğerinden daha az hakka sahip olmasını onaylamıyorum.

Ama Ankara Kızılay metrosunun ortasında namaz kılmak inanç için yapılan bir ibadet değil, başkalarının gözünü boyamak için yapılan bir hareket gibi geliyor bana. Bizzat tarafımdan çekilmiş aşağıdaki görüntü hoş değil.

Kızılay Metorsunda Namaz

Herkes ibadetini yapmalı. Ancak, sanırım Kızılay metrosunun ortası (aslında metro istasyonunun tamamı, geçecek yer bulunamamacasına) doğru yer değil.

Not: Tekrarlıyorum, hiçbir dinin hiçbir ibadetine karşı değilim. Hepsine saygı duyuyorum. Burada benim rahatsız olduğum ibadetin, metro istasyonu gibi herkes tarafından kullanılan bir yerde insanların huzurunu bozacak şekilde yapılması. Fikirlerime katılabilirsiniz, ya da karşı çıkabilirsiniz. Yorumlarınızı saygı çerçevesinde tuttuğunuz sürece tartışmaya katılabilirsiniz.

toplam 361 kez okundu | bugün okuyan olmadı
Yorum RSS'si
  1. ben tam olarak anlayamadım.. yani cuma namazı mı kılıyorlardı?

    cami önünde caddede vs. tamam da metro bana biraz tuhaf geldi.. ilginç !!

    MonteCito 05 Kasım 2008 10.07
  2. Şöyle ki, metronun içinde bir mescit var. Ama yetmiyor, yetmeyince insanlar dışarı taşıyor. Taştıkları yer metro istasyonu!

    Umut 05 Kasım 2008 12.10
  3. Eger denildigi gibi, sigmama ve tasma muhabbetiyse ben anormal bir durum göremiyorum bu konuda. Ama tasma durumu olmadan kilinmasi kesinlikle yanlis bir durum.
    Söyle ki, dikkatimi cekti fotografta, o kadar kilim serilmis, ama sadece iki üc tanesi dolu. Aslinda yapilmasi gereken kilimlerin bir yere yigilip, kisiler geldikce acilmasi. Bu cözüm cok daha mantiklidir. Bu olay bende söyle bir izlenim uyandirdi;
    500 nüfuslu yere, 1000 kisilik cami yaptirilmasi… Caminin bulunmasina karsi degilim, ama bu kadar israf yapilmasina karsiyim…

    Mustafa 06 Kasım 2008 12.53
  4. Arkadaşlar o zaman otoyolun yanına cami yapılsa, sığmıyoruz diye otoyolu mu kapatacaksınız?

    Sığılmıyorsa ya beklenir, ya yakındaki başka camiye gidilir. Her türlü inanıştan insanın bir yerlere yetişmek amacıyla geçtiği bir ortak kullanım amacı olan metro gibi bir yerde ne şartta olursa olsun bunun yapılması doğru değil.

    Umut 06 Kasım 2008 14.13
  5. Bence bu konuda yaniliyorsun. Orayi her türlü inanistan insanin kullandigi dogru, ama kesinlikle engelleme yok, sadece zorlama var.
    Nasil söylesem;
    Kisiler gitmek istedikleri yere gidebiliyorlar, ama bu konuda biraz zorlaniyorlar. O kadar zorlukta kimseyi öldürmez. Ama eger diger cami yetisilemeyecek uzakliktaysa, namaz kilan kisinin de bunu yapma hakki olmali diye düsünüyorum. Cünkü inanisini yerine getirmesi icin bir zaman sinirlamasi var.
    Simdi diyeceksin ki, belki bir yere yetismesi gereken kisi var ve onu engelliyor, geciktiriyor. Burada da cifte durum ortaya cikar. O kisi yetisecek diye namaz kilan kisi zaman sinirlamasi olan bir ibadetinden uzak kalir, yada kisi namazini kilmaz ve digeri istedigi yere yetisebilir. Ya iki taraftan birisi kaybetmek zorunda kalir böyle bir durumda.
    Fotograftaki yanlislar benim gözümde farkli. Dedigim gibi, kilimlerin serimi daha farkli olmaliydi. Orada hata yapmislar gercekten.

    Mustafa 07 Kasım 2008 17.38
  6. bence bu işlerle uğraşağımıza kendi işimizi yapsak bu ülkeye daha faydalı oluruz.bu işlerle bırakalımda söz sahipleri uğraşsın,sonuçta öğrenciyiz ve biz bize verilen görevleri yapalım gerisini zaten büyüklerimiz halleder diyorum.

    ali gel 11 Kasım 2008 14.54
  7. Büyüklerimiz halletseydi, sanırım Ankara’ya gittiğimde hallolmuş olacağından görmezdim.

    Zaten hep “ben sesimi çıkarmamayım, ben karışmamayayım, nasıl olsa biri halleder” zihniyetinin sonuçları değil mi bunlar?

    Kimse halletmiyor işte!

    Ve de bu sorunla ilgilenmememin ülkeye nasıl daha faydalı olacağını hala çözemedim, bildiririm.

    Umut 11 Kasım 2008 17.50
  8. şöyle faydası olur;büyüklerimiz (hükümet,devlet)işini gücünü bırakır bu işlerle uğraşır ve biz ileri doğru koyduğumuz hedefleri gerçekleştiremeyiz.yani boşa kürek çekmiş oluruz anlayacağın…

    ali gel 12 Kasım 2008 00.49
  9. bide unutmuşum bu işler sana gelinceye kadar birsürü insan var bu ülkede bırakta onlar düşünsün,sen işini yap gerisine karışma ve karıştırma ortalığı.

    ali gel 12 Kasım 2008 00.51
  10. Tabi devlet büyüklerimiz zaten hep çok önemli konularda tartışırlar. Mesela türban gibi bir konuyu açıp gün gündemi rezil edip ayrıca ülkeyi de bölmeye çalışmazlar. Ya da üst kimlik alt kimlik gibi şeyleri de zaten onlar çıkarmamışlardır.

    Onlar hep mükemmeldir, metroda namaz kılınması gibi bir konu da kesinlikle meclis gündemine oturur zaten (!). Ne de olsa Ankara Büyükşehir Belediyesi diye bir şey yoktur. Tm sorunlar TBMM’yi etkiler, işlerini güçlerini yapamazlar zaten.

    Bunlar hepimizin sorunu, benim de bu ülkedeki herkes kadar yanlış gördüğüm şeyleri söyleme hakkım var.

    Umut 12 Kasım 2008 10.29
  11. Arkadaşlar olayı, durumu, şartları tam olarak bilmeden atıp tutmanız bu durumu bilen, yaşayanlara “amma saçmalamışlar” dedirtiyor. Kızılay metroda bir adet mescit bulunmaktadır. Ve söz konusu olan Kızılay Metro’ya en yakın cami 10-15 uzaklıktaki Kocatepe Cami’dir. Bildiğiniz üzere Ankara memur çoğunluğun yaşadığı ve insanların çoğunun hep aceleci olduğu ekstra vakitlerinin pek olmadığı bir şehirdir. Bu yüzden dakikalar bile önemlidir. Bu yüzden insanların metrodayken 10-15 dakika uzaklıktaki Kocatepe Camisi’ne gitme ihtimalleri düşüktür. Gitseler bile tamamen dolu bir camide namazı kılacak bir kıyı köşe aramak zorunda kalacaklardır. Metro’daki duruma geri dönelim. Bi arkadaş neden o tüm kilimler halılar bomboş duruyor, gelen oldukça serseler olmaz mı gibi bişey demiş. Cevabını vereyim, merak etme o gördüğün heryer namaz başlayacağı zaman tamamen doluyor. Hatta yetmiyor bile. Üstte bahsettiğim “vakit darlığı” konusu ile ilişkili olarak namaza az bi zaman kala dolmaya başlayan halılar namaz başlamak üzereyken tamamen doluyor ve sonradan gelenler yer bulamıyor bile. Şuana kadar hiçbir yorum yapmadan durumu aktarmaya çalıştım. Yorumum ise; dediğiniz bende uygun bulmuyorum böyle bir ortamda namaz kılınması. Ancak hemen yakınlarda yer bulunabilecek bir caminin olmaması bunu zorunlu kılıyor. Ankara’da yaşayanlar bilir, bu kalabalık namaz kılarken metrodan çıkan kişiler bu kalabalığın önünden namaz kılanlara baka baka geçer ve Allah bilir namaz kılanalrda onları izliyordur(: Tabi burası bizi ilgilendirmez sadece denildiği gibi ortam pek de namaz kılınacak bir ortam değil. Ancak en yakın caminin pek de yakın olmaması ve dolu olması, yer sıkıntısı, zaman sıkıntı, metronun çok işlek olması durumlarından dolayı böyle bir durum oluşuyor her cuma Ankara Kızılay Metro İstasyonu’nda. Benim gibi Ankara’da yaşayanlar için normal bir durum olmuş bir olaydır, fakat sizin gibi yabancı olanlar oldukça şaşırmaktadırlar. Daha fazla uzatmadan bitireyim en iyisi. Umarım açıklayabilmişimdir birşeyleri ve konu hakkında tüm bilgiler elde yokken ağır yorumlar yapmanın ne kadar yanlış olmasınıda tabiki..

    Cesc 28 Kasım 2008 07.08
  12. Ben Ankara’da bu tür durumlara sık sık rastlar oldum. Ancak sorulması gereken sorular var; bu kadar inanan vardı da neden yıllardır böyle bir taşma , sığamama durumu olmuyordu? Ve neden Devlet Memurları’nın neredeyse hepsi namz kılmaya başladı ?

    Sebep belli aslında…

    gergozen 28 Kasım 2008 11.54
  13. Sebebi belli ;)
    Müslümanlar kendilerini hür görmeye başladı.
    şeriatcı damgasından ( Fişlenmeler ) den kurtulduklarını sanıyorlar İfade resmi

    natuko 12 Aralık 2008 12.27
  14. arkadaslar neden herkes dini inanlarimizdan yoksun dusuncelere sahip anlamiyorum Allaha yönelmek onun huzurunda el acip dua etmek namaz kilmak nede sacma yorumlar yazilmis yok olmamis yok hos degilmis biraz saygi lutfen ne seriati ne düsüncesiligi ne diyorsunuz Allah askina ibadet nerde olursa olsun güzeldir ben hc birinize katilmiyorum Allah bu dusunceleri tasiyan herkese islah etsin diyorum saygi duyuyorum bütün el acip icinden geleni hakka sergileyenlerden cumaniz mubarek olsun MEVLAM İBADETLERİMİZİ YUCE DİVANİNDA KABUL BUYURSUN sizler ne dusunurseniz dusunun yuce yaradn herkesin kalbindeki düsünceye göre verir

    tayfun 13 Aralık 2008 21.59
  15. Hmm, o zaman ben Galatasaray Fenerbahçe maçının olcağı stadın ortasında namaz kılayım, maç falan oynanamasın. Nasılsa nerede olursa olsun güzelmiş.

    Umut 13 Aralık 2008 22.02

Eklemek istedikleriniz?

Yorumlarınızda yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine uymanızı rica ediyorum.

Ana Sayfa'ya git Arşiv İletişelim Kendimi Şanslı Hissediyorum! 30 kişi gelişmeleri RSS ile takip ediyor.